Barnvagnsbio – hit eller diss?

Förra veckan träffade jag en i föräldragruppen på biografen för att testa om barnvagnsbio var något som passade oss. Här i Karlstad är väl inte utbudet så stort att man kan välja vilja filmer man vill gå på utan man får gilla läget att det bara visas en film. Just nu går Niceville och jag måste säga att den var riktigt bra. Kanske för att jag inte hade några förväntningar. En film jag kanske inte skulle betala för att se på bio i vanliga fall men en film som jag inte skulle vilja ha missat. Rolig, tänkvärd och gripande på samma gång om 60-talets Mississippi.

En hit eller diss? En hit absolut. Salongens belysning var dämpad och ljudet var ok. Nu var filmen väldigt lång så det skulle ha varit bra med en liten kort paus för blöjbyte eller värma mat. Hoppas det blir fler tillfällen i höst.

Kommentera

