Tjejträff

Lördagen 24 september kom två av mina barndomsvänner från Mariestad hit och vi hade en heldag tillsammans. Först möttes vi upp ute på IKEA och de fyndade en hel del. Vi åt köttbullemeny till lunch och sedan gick vi en kortis på Bergvik.

Sen åkte vi hem och fikade lite innan vi gick ner på stan för att äta middag tillsammans innan de skulle åka hem. Vi hamnade på Cazanova och där var det mysigt. Jag har bara ätit lunch där förut men det var ett bra tag sedan. Vi åt vitlöksbröd till förrätt och jag beställde lamm till huvudrätt. Och det bästa av allt, jag beställde in ett glas rött vin. Det smakade ljuvligt och det var precis lagom med ett glas. Lammet smakade bra men jag blev inte riktigt mätt, tyvärr. Men middagen var mycket trevlig och det är så kul att vi fortfarande har kontakt efter alla år.

En av anledningarna till denna heldag var att fira mig i efterskott. Jag fick ett presentkort på en behandling. Så i morgon ska jag till Suzie Picant och få en massage. Lite egentid och avkoppling – I like!

Kommentera

