Badbollar och utgifter

Den nya kameran kommer bidra till fler utgifter. Insett att man kan hitta väldigt mycket på nätet om fotografering men visst vore det kul att gå en fotokurs och få sig en spark i baken för att lära sig förstå och ta bättre bilder. Inte nödvändigt men kul. På en del forum har jag fått tips om böcker som kan vara roliga att ha och de är ju inte direkt billiga. I framtiden behövs det ett stativ också samt ett annat objektiv.
När jag installerade Aperture börjar denna badboll dyka upp mer och mer. Irriterande!
Bild från macworld.idg.se
Ibland räcker det med att jag sitter i iPhoto och badbollen gör sig synlig. Alltså behövs en bättre dator som klarar av alla bilder och redigeringsprogram. Nu är jag annars väldigt nöjd med min vita MacBook och än så länge får jag stå ut men nästa år kanske det blir en MacBook Air?
Bild från http://www.apple.com/se/macbookair/
Annars vore ju en iMac super men jag gillar ändå att kunna ta med mig datorn.
Bild från http://www.apple.com/se/imac/
Så en Air med extern skärm kanske som kompromiss?
Snälla Lotto-guden, ge mig en vinst!
Kommentera

