Min lördag

I dag mötte vi upp två vänner för lunch. Vi hamnade på Vero och det blev en caesarsallad med räkor och fetaost. Vädret var härligt då det var varmt i solen så vi satt ute och åt.

Det smakade gott.

Parveln sov gott i vagnen men var vaken en stund då vi drack kaffe.

Var lugn en stund men så fort jag får tillfälle vill jag hoppa.

Vi gick inom Åhléns och köpte vantar till Parveln. Det blev blåa i fleece. Han har ju en fleeceoverall från samma märke. Det blev även dunjackan från Peak till mig. Den är på öppet köp då det bara fanns en storlek M kvar i den modellen jag ville ha. Men det kommer tydligen in fler modeller till veckan så jag ska nog dit och prova en som är längre bara för att jämföra. Fast jag gillar den brungröna färgen och jag tror det kommer bli bra när kylan kommer.

Vantar utan tumme

Innan vi gick hem gick vi en omväg via kanalen och tog lite kort. Kände mig stel och fånig som försökte se glad och avslappnad ut.

En bild där jag inte kisar

I kväll har jag suttit och redigerat mina foton med Aperture. Har även registrerat mig på några fotosidor på nätet för att få hjälp och lära mig allt detta om bländare, brännvidd och slutartid. Lite rörigt men skulle vilja lära mig att ta bilder då bakgrunderna blir lite mjukare och inte bara köra ”auto-läget”.

Kommentera

