Nya skor och vinterjacka

Jag är i behov av nya vinterskor och jacka. Min förra vinterjacka fick gå till Myrorna i våras. Den har varit med i 10 år men de sista 3-4 åren ungefär har jag velat ha en ny men blivit för snål eller något för att köpa en ny. Och i vintras när jag var gravid och ville jag inte lägga pengar på en jacka bara för att magen var stor. Jag hade en tanke med att ge den till Myrorna. Nu måste jag köpa en ny annars hade den säkert hängt med ett år till.

Men jackan som köptes på en Wear it-rea (kommer man ihåg affären ens?) hade den största huvan och har funkat bra men dunet var inte lika fluffigt och var inte riktigt där det skulle de sista vintrarna.
Jag var inne på Peak i lördags och provade två jackor och nu har jag svårt att välja. Dunjacka eller parkas? Båda var supersköna, och dyra, men kan jag ha en ny jacka i 10 år som den förra får det vara värt det.
Bild från http://www.peakperformance.se
Bild från http://www.peakperformance.se
Förra veckan hittade jag ett par skor i 35 som passade (jublar) på Ecco. Gortex, funkar att promenera i och är nätta och smala. Jag har öppet köp då jag är osäker på sulan. Kanske inte det bästa mönstret i sulan men tillräckligt för att inte halka vid snö? Mina gamla var lite bredare och bra grepp men tyvärr inte gortex och bli blöt om fötterna vill man ju inte.
Men jag tror att jag inte lämnar tillbaka dem och man får väl skaffa broddar till skorna. Känner mig som värsta pensionären med Ecco och broddar… yeah. Men praktiskt och funktionellt ska det väl vara nu?
Bild från http://www.ecco.se
Kommentera

