Helgen

I fredags var jag på Nobelgymnasiet och hälsade på mina kollegor och min nya rektor. Jag ska ju inte börja jobba förrän till våren men det kändes bra att se mina nya arbetsplats och få ett ansikte på nye chefen. Träffade även BM som jobbar som frisörlärare som visade mig lite tips på hur jag ska klippa Parveln.
Fredagskvällen blev väldigt lugn. Fredrik hade möte här hemma så jag och Parveln myste i sovrummet.

I går tog vi det lugnt på morgonen och efter lunch gick vi till Köpbarnvagn och provade bärselar. Den vi har, BabyDan, fungerar bra men det blir väldigt jobbigt för ryggen samt att den är för liten för Fredrik. Både Babybjörn och Ergo var bra men det som var fördelar på den ena saknas på den andra och så vidare. Men det lutar åt en Ergo Sport. Parveln kan inte sitta framåtvänd då utan bara mot magen men man kan ha honom på ryggen och även på höften också om jag förstod rätt. Sen såg vi en ny babysitter som vi också ska skaffa. Den vi har gungar inte och han sitter inte så bra i den. Den från Babybjörn var i tre lägen och han fick provsitta och han verkade gilla den.

I dag har vi fixat här hemma lite. Bland annat klippt Parveln som jag skrev förut och anpassat fårskinnsfällen så den passar i sittvagnen. Ska testa och se om han gillar den eller om jag ska ha mjukliften ett tag till. Sen följde jag och Parveln Fredrik till stationen. Han ska vara i Uppsala/Stockholm till onsdag på kurs. Så jag och Parveln rockar ensamma här hemma några dagar. Men det ska väl gå bra. I morgon ska vi på babysim och på tisdag ska vi på mamma-barn jympa.
Nu har Parveln somnat efter att ha slurpat i sig välling och jag hoppas att både han och jag får sova större delen av natten.

Kommentera

