Host host

Parveln har varit lite hostig sen förra veckan. Först feber efter vaccinationen i tisdags men sen en torrhosta. Först trodde jag det var hans sätt att pröva nya ljud, lite högfärdshosta men när han fick feber igen och lite mer slem var det ett faktum. Virus. Så det blev inget babysim igår tyvärr även om han var fri från feber. Vi får ta igen det nästa vecka.
Fredrik tyckte att vi skulle kolla med VC, hellre en gång för mycket med bebis. Så jag ringde och fick en tid men väl där kändes det som jag blev dumförklarad.

– Han har en infektion i kroppen och är lite förkyld. Han kommer vara förkyld minst 20 gånger innan han börjar skolan! sa läkaren.

Jo det fattar jag med och tänker inte springa till VC så fort han är lite febrig men sa inget utan bara log. Kände inte riktigt att vi klickade jag och läkaren. Hon stressad och irriterad att en mesig mamma som tar upp hennes tid. Hon skrev ut hostdämpande medicin i alla fall efter att ha lyssnat på andningen men det var ingen hit hos Parveln. Spottade ut allt och han slutar nog hosta ändå om han får välja på medicin eller sluta hosta. Allt för att inte ta medicin igen eftersom det tydligen smakar skit.

– Usch för Mollipect! enligt Parveln

Kommentera

