4 månader

I dag är Parveln fyra månader. Han börjar bli lång nu. Jag har ingen aning hur lång han är men för en månad sedan var han 62 cm. Jag var förbi BVC i går och vägde honom. Han har inte passerat 7 kilo som jag trodde men på god väg. 6880 gram visade vågen.
Vi ska försöka få honom att somna själv i sin egen säng nu. Han har sovit där i stort sett hela nätter förut men somnat hos oss och så har vi lyft över honom. När han vaknat runt 5 och vill ha mat har han ibland fått sova kvar om jag ligger och ammar. Dels för att jag varit lat att lyfta tillbaka honom och dels för att jag somnar ifrån honom. Oops…
Vi måste försöka vända lite på dygnet också. Få honom att vakna tidigare och somna tidigare. Som det är nu somnar han oftast mellan 22.30-23.00 och det är för sent. Han vaknar runt 8, förutom runt 5 för ett snabbmål, och vill ha mat. Så det betyder att jag måste ställa klockan och försöka vakna tidigare jag med. Men åh som jag har njutit av att få sovmorgon. Kan man få dem i säng tidigare men ändå ha kvar sovmorgonen? 🙂

Kommentera

