Från mage till rygg

Den senaste veckan har Parveln lärt sig något nytt nämligen att vända sig från mage till rygg. Förra söndagen var första gången. Då trodde jag att det bara var tillfälligt och att han hade tur. På tisdagen hände det igen när han låg på skötbordet. Jag hade smörjt honom på ryggen och så fick han ligga på magen en stund och helt plötsligt vände han sig. I fredags hände det igen, tre gånger dessutom. Och jag hann filma det. Så nu är det nog inte tur längre för han vill inte alls ligga på mage utan försöker vända sig hela tiden. Det har han fortsatt med hela helgen. Det känns som att det är ganska tidigt för en två månaders bebis men han verkar tycka om det så det är väl bara att gilla läget. Så länge det är mage till rygg och inte tvärtom. Nu får man passa sig när man är vid skötbordet.

One thought on “Från mage till rygg

  1. Kikar in o läser hur ni har det med småbarns bestyren lite då o då. Han är ju såå söt lilla Adrian. Igår när jag tittade på filmklippet kom Anders o undrade vad jag kikade på, det slutade med att vi båda satt o hejade på Adrian när han skulle vända =)

    Kram Lisa (o Ester)

Kommentera

