Amning och bajsblöjor

I dag var det min första dag ensam med Parveln. Fredrik var tillbaka på sitt jobb. Hans 10 första föräldradagar är slut. Dagen har ändå gått ganska bra och fort. Trodde nog att tiden skulle gå väldigt långsamt så här första dagen. Adrian och jag har suttit i soffan mest hela tiden förutom när vi tog en promenad på förmiddagen eller tog en tupplur tillsammans under eftermiddagen. Det är väl så mina dagar kommer se ut framöver. Amma, amma, vila, byta bajsblöjor, amma, promenader och samma vända flera gånger om. Men det är så gosigt att bara ha honom nära eller titta på honom när han sover så gott. Jag måste dock börja bli bättre på att hitta en bekvämare amningsställning. Min rygg börjar säga ifrån ganska rejält. Men man vågar ju knappt röra sig när han väl har hittat bröstet eftersom han lätt tappar ”suget” då.

I går hade vi även besök av några vänner och kollegor till mig. Adrian fick jättefina presenter. Det har varit ganska lugnt med besök första veckan och det har varit skönt men nu känns det ok att folk kommer förbi. Nu till helgen kommer det några till och jag kan tänka mig att det dyker upp fler under nästa vecka.

Kommentera

