Babyskydd

I dag på förmiddagen var vi och hämtade babyskyddet till Parveln på sjukhuset. Himla smidigt att kunna hyra 9 månader för 400 kr.

Det blev en Brio.
Sen innan lunch var vi hos barnmorskan. I dag gick vi igenom graviditeten och tankar inför förlossningen. Det kändes bra. Parveln har inte fixerat sig än men ligger fortfarande med huvudet neråt. Däremot var han lite blyg i dag när vi skulle lyssna efter hjärtljuden. Jag låg på rygg först, sen på sidan och sen till slut fick jag sitta upp men det var fortfarande svårt att höra. En riktigt ninja som gömmer sig i magen, hur det nu är möjligt när Parveln är så pass stor som han är. Han fyller ju hela magen!
Däremot får jag vara lite försiktig med socker framöver då provsvaren visade precis på gränsen till vad som inte var ok. Men eftersom jag är fullgången kommer det inte bli någon åtgärd men det kanske har blivit lite för mycket brownies och vaniljbullar den senaste tiden. Hmmpf…
Nu ska jag ta och läsa och massera magen. Jag slog i magen förut när jag skulle sätta mig vid bordet och det är fortfarande väldigt ömt. Man tror man håller in magen men inget händer. Förstår inte varför?!
Kommentera

