Middag

I kväll var det dags att gå ut och käka middag med jobbet. Istället för julbord i december valde vi att gå ut efter alla helger och äta ”vanlig” mat. Några kollegor hade ordnat så vi var på Tiffany’s och jag åt tournedos. Jag har aldrig varit på Tiffany’s och kanske hade jag lite för höga förväntningar eftersom jag inte tyckte köttet smakade något speciellt trots att det var mört och fint. Det var ok och jag blev mätt men inte så mycket mer. Ibland brukar ju såsen kunna väga upp det hela men inte i denna gång. Desserten var någon bärkompott men jag fick vaniljglass istället. Onödigt att slösa bär på mig. Vaniljglassen var precis lagom. Det som är tråkigt när man går ut mitt i veckan är att så fort kaffet är uppdrucket drar alla hem. Och jag var en av dem i kväll. Jag hade verkligen ingen lust att stanna längre eller gå vidare och det blir lätt avslaget eftersom det är arbetsdag i morgon.

Kommentera

