Magen växer

I dag går jag in i vecka 35. Nu är det bara 6 veckor kvar! Magen växer och det spänner och trycker. Parveln ligger med huvudet neråt och får gärna stanna så. Det verkar ändå som han har legat så ganska länge, långt innan jul. Jag har känt rumpan flytta på sig men fötterna eller knäna brukar ofta puta ut på höger sida under revbenet. Tack och lov inga större hårda sparkar på revbenen än men det kanske kommer. Men som sagt, ett större tryck nedåt och det kanske inte är så konstigt då Parveln vägar cirka 2,4 kg och är 46 cm lång. Han hickar massor och jag kan nog urskilja en typ av dygnsrytm. Jag måste bara bli bättre på att prata med honom.

från se.babycenter.com 

Mitt tålamod och humör börjar däremot gå upp och ner. Jag orkar inte hålla fokus en längre stund och jag blir lätt irriterad. Från att ha varit ganska vig och rörlig till att känna mig stor och klumpig börjar kännas. Sen är det inte kul att flåsa högt efter att ha gått två trappor upp eller stöna när man försöka ta på sig kläder och skor.
Jag längtar till att få hålla Parveln och gosa på riktigt. 6 veckors väntetid kan kännas länge samtidigt som man vet att det går ganska fort ändå. Och jag behöver nog den tiden på att förbereda mig inför förlossningen.

3 thoughts on “Magen växer

Kommentera

