Snapfish

I söndags satt jag och kollade igenom iPhoto och rensade upp bland alla dubbletter och suddiga kort samt bestämde mig för att det var dags att framkalla lite kort. Jag har säkert tänkt det i ett år men det har bara skjutis upp hela tiden. Senast jag framkallade var väl 2005. Man har blivit så dålig på att framkalla sedan man skaffade en digitalkamera. Sen har ju även hårddisken pajjat en gång och jag förlorade en hel del kort trots att man trodde att man gjorde back-up. Trist men vissa gick att rädda, framför allt korten från resan till Sydkorea, men det är ju alltid roligare att titta på korten i ett album än på en dator.
På Snapfish hade Fredrik något erbjudande och med alla rabattkoder blev det bara fraktkostnad för 70 kort. Nu när han flyttar hem kommer vi ha en bättre skrivare som kan skriva ut på fotopapper. Då blir det lite lättare och kanske inte 5 år tills nästa framkallning.
Jag ska även göra en fotobok av resan till Annecy. Förhoppningsvis kommer jag ha lite tid innan Parveln föds att sitta och pilla med det.

Kommentera

