Nedräkning

Tillbaka på jobbet i dag efter 18 dagars ledighet. En välbehövlig ledighet. Det har varit mycket skönt att bara ta det lugnt och slappa och jäsa i soffan. Det gick ganska bra att somna i går kväll men mer förvånande att det gick så bra att gå upp tidigt i morse. I kväll antar jag att jag kommer somna fort och det kommer bli svårare i morgon bitti. Det kändes ändå ok att vara tillbaka på jobbet, förra veckan var det inte alls lockande.
Jag lämnade in ansökan till chefen i dag och om allt med graviditeten går bra jobbar jag 7 veckor till. Så nu börjar nedräkningen. Känns lite konstigt men ändå roligt. Men det märks att det går mot sista delen. Det stramar och spänner i magen och flåset är som borta efter tio trappsteg. I dag kanske det var lite speciellt då det var så halt men känner att jag mer och mer börjar gå som en anka. Det är svårt att ta ut full steglängd, det tar emot liksom, och jag får lite sammandragningar. Just nu saknar jag att jag inte kan cykla till jobbet. Men nu skulle jag inte drömma om att sätta mig på en cykel i detta tillstånd och i detta väder. Så det är väl bara att knata på.

2 thoughts on “Nedräkning

Kommentera

