Återblick på 2010

Nytt år – nya äventyr?! 2011 har precis börjat och jag tänker tillbaka på 2010 och det har varit ett år med djupa dalar och höga berg. Det har varit tufft att vara ifrån Fredrik och 2010 har nog upplevts som det längsta, för oss båda. Ser man det sammanhängande har ändå tre år gått väldigt fort men det ska bli så skönt att bli sambo på heltid igen.
På jobbet har det också varit mycket till och från under det gångna året. Även om man har viss rutin händer det mycket nu. Allt från ny gymnasiereform, betygsskala och flytt. När man inte vet hur det blir eller väntar och väntar på beslut som ska tas skapar det en viss stress och frustration.
Jag har i alla fall haft ett bra träningsår. Jag har tränat varierat och regelbundet och även varit med i Vårruset och Stadsloppet. Jag som annars inte gillar att springa inför publik. Stadsloppet var en vadslagning men det var bara jag som fullföljde. Så jag hoppas att övriga ställer upp i år istället för då ska jag stå och heja på. Att bli värd på Friskis & Svettis var också en riktig höjdare.
Jag fick även uppleva ett sommarbröllop. Och inte vilket som helst utan min bästa väns. Att vara toastmadame var också en positiv upplevelse och vilken ära. Jag är så glad att jag fick vara delaktig i en av hennes lyckligaste dagar.
Det var även en babyboom under 2010 bland mina vänner. Fyra av mina vänner har blivit mammor så nu blir det en annan typ av tjejträffar kan jag tänka mig.
Det största som hänt under året är att man lyckats bli gravid. Det är stort och fantastiskt och när man känner sig lite nere blir man genast gladare då man ser att magen växer (enda gången antar jag man tycker det är kul) och tillslut känner Parveln röra sig i magen.

Jag ser fram emot vad 2011 har att erbjuda. Det är ett år då man får uppleva mycket nytt. Att vi ska bli tre i familjen känns otroligt och jag hoppas bara att Parveln kommer må bra och får födas frisk. Det ska bli spännande att ta steget in i familjelivet.
Jag antar att det kommer bli en del 30-års fester under året. Jag får väl se hur jag ska göra med min egen men tur att man har några månader kvar att fundera ut det.

Kommentera

